درب‌ فلزی لیزری

درب‌ فلزی لیزری


معرفی انواع درب فلزی لیزری پارکینگ و ورودی ساختمان

درب‌های فلزی لیزری، یکی از انواع درب فلزی هستند که با استفاده از لیزر، برش‌های مختلفی روی آن زده می‌شود.

این درب‌ها به‌عنوان درب ورودی، درب لابی، درب حیاط، درب پارکینگ، درب ساختمان و مانند این‌ها استفاده می‌شوند.

درب‌ فلزی لیزری به دلیل داشتن تنوع زیاد در طرح و نقش، امنیت بالا و استحکام خوب، گزینه مطلوب سازندگان سازه‌های مختلف است. در ادامه در مورد مزایای درب فلزی لیزری بیشتر خواهیم گفت.

درب فلزی لیزری چیست؟

درب‌های برش لیزری، درب های فلزی هستند که با استفاده از فناوری برش با کمک لیزر، روی آن‌ها، طرح و نقش‌های زیبا زده می‌شود.

این درب‌ها چند سالی است که وارد بازار شده و طرفداران زیادی هم دارند. برای ساخت این نوع درب فلزی، از فلزاتی مانند آهن، آلومینیوم و استیل استفاده می‌کنند.

مزایای درب فلزی لیزری

درب‌های فلزی لیزری به دلیل مزایایی که دارند مورد توجه سازندگان سازه‌های مختلف قرار گرفته‌اند:

  • استحکام بالا: اولین ویژگی این درها، استحکام آن‌هاست. درب فلزی برای ورودی آپارتمان یا پارکینگ انتخاب خوبی است. زیرا استحکام خوبی در برابر شرایط مختلف جوی و ضربه دارد و به راحتی از بین نمی‌رود.
  • امنیت: درب فلزی لیزری دارای امنیت زیادی است. به دلیل استحکام بالای این نوع درب‌ها، سارقان به‌راحتی نمی‌توانند از آن‌ها وارد شوند.
  • زیبایی ظاهری: طرح‌های مختلفی که با کمک لیزر روی این درب‌ها زده می‌شوند، تنوع زیادی به لحاظ ظاهری ایجاد کرده‌اند.
  • تنوع طرح: با کمک لیزر، می‌توان طرح‌های متنوعی از کلاسیک تا مدرن روی آن‌ها ایجاد کرد.
  • قابلیت شستشو: درب فلزی لیزری قابلیت شستشو دارد و می‌توان آن‌ها را با آب و حتی بدون مواد شوینده، تمیز کرد.
  • دوام: عمر بالا یکی دیگر از ویژگی‌های درب فلزی لیزری است. استفاه از فلزات مستحکم و رنگ‌آمیزی روی آن‌ها، طول عمر این درها را بیشتر کرده است.
درب فلزی لیزری کلاسیک
درب فلزی لیزری کلاسیک

انواع درب‌های فلزی لیزری از نظر طرح

درب‌های فلزی به لحاظ طرح انواع مختلفی دارند:

  • درب‌ فلزی لیزری با طرح کلاسیک: این درب‌ها با طرح‌های کلاسیک طراحی شده‌اند. طرح‌هایی مانند گل، طرح‌های اسلیمی، پرنده‌ها و شاخ و برگ درختان روی این درب‌ها دیده می‌شود.
  • درب فلزی با طرح مدرن: استفاده از خطوط شکسته هندسی، خطوط صاف، طرح‌های انتزاعی و مواردی مانند این‌ها، در طراحی مدرن درب فلزی لیزری دیده می‌شود. این طرح‌ها برای ساختمان‌هایی با طراحی مدرن مناسب هستند.
  • درب فلزی با طرح سفارشی: یکی دیگر از مزایای درب فلزی لیزری این است که شما می‌توانید طرح مورد نظر خود را به سازنده بدهید تا درب را با همان طرح برای شما برش بزند. این ویژگی برای کسانی که به‌دنبال طراحی‌های خاص و شخصی‌سازی شده هستند، بسیار قابل توجه است.
درب لیزری فلزی
درب لیزری فلزی

انواع درب لیزری از نظر جنس

درب‌های فلزی لیزری معمولا با فلزات خاصی ساخته می‌شوند:

  • درب لیزری آهنی: این نوع درب با استفاده از آهن ساخته می‌شود. وزن آهن نسبت به فلزات دیگر بیشتر است اما استحکام و امنیت بالای درب آهنی، باعث شده که بسیاری از افراد برای درب ورودی آپارتمان، درب پارکینگ و درب حیاط، به سراغ درب آهنی لیزری بروند.
  • درب لیزری آلومینیومی: این نوع درب با استفاده از آلومینیوم ساخته شده و نسبت به درب‌های آهنی،‌ وزن کمتر و قیمت بهتری دارند. این نوع درب برای مناطقی که آب و هوای مرطوب دارند مناسب‌تر از درب‌های آهنی است.
  • درب لیزری استیل: درب استیل نسبت به درب آلومینومی، مدرن‌تر و ظاهری زیباتر دارد.


انواع درب لیزری به لحاظ کارکرد

درب‌های لیزری از نظر کارکرد، همانند درهای معمولی هستند. این درها را می‌توان به‌صورت لولایی، کشویی و اتوماتیک طراحی کرد.

انواع-درب-فلزی-لیزری

نکات مهم هنگام انتخاب درب فلزی لیزری

هنگام انتخاب درب فلزی لیزری باید موارد خاصی را مد نظر قرار دهید:

  • هماهنگی با سبک معماری ساختمان:برای انتخاب درب، باید به طراحی و سبک معماری ساختمان توجه کرد. درب ورودی، درب پارکینگ و درب حیاط، از اولین بخش‌های ساختمان هستند که به چشم می‌آیند. اگر سازه، طراحی کلاسیک دارد باید به سراغ درب فلزی لیزری با طرح‌های کلاسیک رفت تا هماهنگی با ساختمان داشته باشد و اگر سازه مدرن داریم، از درهایی با طرح‌های مدرن استفاده شود.
  • امنیت: امنیت ساختمان، یکی از مهم‌ترین عواملی است که با استفاده از بخش های مختلف تامین می‌شود. درب‌ها، به‌عنوان ورودی سازه‌ها، یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای تامین امنیت ساختمان هستند. پس توجه به جنس و نوع طراحی برای بالا بردن میزان امنیت، اهمیت زیادی دارد.
  • بودجه: درب‌ فلزی لیزری با توجه به جنس فلز و میزان طراحی و برش‌های لیزری، قیمت‌های متفاوتی دارد. طبیعی است که درب‌ آهنی نسبت به درب آلومینیومی و استیل قیمت بالاتری دارد. پس به این نکته باید توجه کرد.
  • استحکام و دوام: درب‌ آهنی نسبت به دیگر فلزات، استحکام، دوام و البته وزن بیشتری دارد. درب لیزری آلومینیوم سبک‌تر است و البته مقاومت چندانی هم ندارد اما برای شرایط آب و هوایی مرطوب، مناسب است. پس هنگام انتخاب درب باید به این نکته هم توجه ویژه داشت.

سخن پایانی

درب فلزی لیزری، یکی از جدیدترین سازه‌هایی است که برای ورودی آپارتمان، درب حیاط و درب پارکینگ استفاده می‌شود.

استحکام، زیبایی و تنوع طراحی در این درب‌ها، باعث محبوبیت آن‌ها در بازار شده است.

اگر تصمیم به خرید درب برای ساختمان خود دارید، می‌توانید این گزینه را هم در ذهن داشته باشید. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *